Kalendarium – Ferajna

Wakacyjne Impresje na Świetlicy „Ferajna”

Wojsławice

29.06-14.07.2017r.

29.06. 9.00-15.00 Wyjazd do MGOPK w Koziegłowach –Bezpieczne wakacje na wsi”- wspólne działanie z PIP, Sanepid, KRUS i WODR

30.06 . 15.00-19.00 Omówienie planu „ Wakacyjnych Impresji” Gry i zabawy na boisku. Ognisko.

01.07. 14.00-18.00 Udział w Wakacyjnym Festynie Rodzinnym Czerwony Kapturek”- przedstawienie kukiełkowe

03.07. 15.00-19.00 Warsztaty kulinarne- „ Smacznie i zdrowo”

04.07. 8.00-18.00 Warsztaty taneczne – salsa i marenga

05.07. 15.00-19.00 Całodniowa wycieczka do Ogrodzieńca

06.07. 15.00-19.00 Wycieczka rowerowa na pizze i lody do Koziegłów

07.07. 9.00-15.00 Międzyświetlicowe Rozgrywki Sportowe o Puchar Burmistrza GiM Koziegłowy

10.07. 15.00- 19.00 Wakacyjne spotkanie z piosenką

11.07. 9.00- 14.00 Wyjazd do Parku Wodnego w Łazach

12.07. 15.00- 19.00 Mecz rodzice – dzieci- siatkówka

13.07. 15.00- 19.00 Wyjazd do Aqua Parku w Tarnowskich Górach

14.07. 20.00- 10.00 Noc na Świetlicy- „ Nocne podchody”

 


Program zajęć – ferie 2017

W zimie Kultura nie śpi”- Świetlica „ Ferajna”

16.01.2017r. Gry i zabawy integracyjne. Tworzymy wspólny plakat Akcji „ W Zimie Kultura nie śpi”

17.01.2017r. – Wyjazd do kina w Częstochowie.

18.01.2017r. – Wieczorek taneczny – uczymy się tańczyć

19.01.2017r. – Warsztaty plastyczne – Prezenty dla Dziadków

20.01.2017r.– Wyjazd do MGOPK w Koziegłowach – „Książę i żebrak” Spektakl teatralny w wykonaniu Aktorów Teatru ART – RE z Krakowa

23.01.2017r.– „Coś na ząb’ – Warsztaty kulinarne

24.01.2017r. Wyjazd do Parku Wodnego w Łazach

25.01.2017r. – Rozgrywki rodzinne w ping- ponga

26.01.2017r. Sprawdź się w minutę – nietypowe konkurencje rekreacyjno- sportowe

27.01.2017r. – Noc w Kulturze:

-” W rytmie Karnawału” – bal z najciekawszą postacią bajkową

– zabawa w chowanego……oraz inne atrakcje.


Plan pracy Świetlicy ” Ferajna” w Wojsławicach na rok 2017

Miesiąc

Zadania

Cele zaplanowanych zadań

Srodki potrzebne do realizacji zadań

Cały rok

-Edukacja kulturalna i jej upowrzechnianie poprzez udział w działaniach MGOPK ( konkursy, imprezy, przeglądy)

-prowadzenie zajęć plastycznych, muzycznych , tanecznych, teatralnych

– popularyzacja zajęć ruchowych wszelkiego rodzju

– poularyzacja gier planszowych i innych jako sposobu spędzania wolnego czasu

– pomoc w nauce

– organizacja spotkań wielopokoleniowych ( dzień kobiet, warsztaty, wigilia)

– zachęcanie dzieci do udziału w proponowanych przez MGOPK działaniach kulturalnych

– rozwijanie zainteresowań i artystycznych umiejętności

– propagowanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu

– ukazywanie kreatywnych sposobów spędzania wolnego czasu

– pomoc w zdobywaniu wiedzy

-kultywowanie tradycji i pogłebianie więzi międzyludzkich

– gry planszowe

– artykuły piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– sprzęt audiowizualny

Styczeń

– organizowanie zajęć tematycznych( np.Dzięń Babci i Dziadka, Dzięń Pluszaka- szyjemy własną maskotkę, Walizka z książkami), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p.

– organizowowanieczasu wolnego dzieci w okresie ferii zimowych

– uwrażliwianie na problemy starszych oraz ukazywanie jaką wartością jest dziadek i babcia

– motywowanie do czytania i ukazania wartości języka polskiego

– zachęcanie do zajęć technicznych i pobudzania wyobrażni twórczej

-kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Luty

– organizowanie zajęć tematycznych( np. Dzień Zakochanych, Święto Pączka, ” Mam problem – jak go rozwiązać?”), w formie quizów, i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, pogadanek,, prezentacji multimedialnych, i.t.p.

– ukazanie różnych rodzajów miłości( miłości do dziadków, rodziców, , wnuków, miłość mężczyzny i kobiety) jako płaszczyzny spotkania się osób

– zachęcanie do rozwijania umiejętności kulinarnych

– kształtowanie umięjętności wyrazania własnych problemów i szukania rozwiązań

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne-

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Marzec

– organizowanie zajęc tematycznych( np. Dzień Kobiet, I Dzień Wiosny, ” Pisanki, kraszanki”- warsztaty, Dzień Sołtysa), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i tecznicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych

– dyskusja nad współczesną ideą kobiecości, ukazanie jak na przestrzeni wieków przedstawiano kobiety w sztuce

– kształtowanie postawy szacunku wobec polskich tradycji wielkanocnych i ukazywanie mniej znanych ozdób świątecznych

– uwrazliwianie na zmiany zachodzące w otaczającym nas świecie w związku ze zmianą pór roku

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Kwiecień

– organizowanie zajęc tematycznych(Tydzień Wielkanocny, Dzięń Ziemi -porządki wokół Świetlicy, Konkurs gier planszowychi.t.p., udział dzieci w Przeglądzie artystycznym ” Scena dla ciebie”), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p.

– motywowanie do postaw proekologicznych i dbanie o własne otoczenie

– motywowanie do rozwoju intelektualnego i zdobywania nowych umiejętności

– popularyzacja różnych gatunków muzycznych, motywowanie do rozwijania własnych umiejętności muzycznych

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

– drobne nagrody konkursowe

Maj

– organizowanie zajęć tematycznych (Walizka z książkami, Rzeżba z masy solnej, Dzień Matki, Majówka), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p.

– upowszechnianie czytelnictwa i motywowanie do czytania

– ukazywaniw możliwości twórczych, jakie niesie za sobą zastosowanie masy solnej i innych mas rzeżbiarskich

– kształtowanie postawy szacunku wobec matki, uwrażliwienie na konieczność okazywania miłości i pomocy w codziennym życiu

– ukazywanie sposobów wspólnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Czerwiec

– organizowanie zajęć tematycznych( Dzień Dziecka, Dzięń Ojca, Słowiańska Noc Zakochanych), w formie quizów i konkursów,gier i zabaw, zajęć plastycznych i tecznicznych, zajęć ruchowych , pogadanek, prezentacji multimedialnych, i. t. p.)

– ukazywanie wartości dzieciństwa-

– kształtowanie postawy szacunku wobec Ojca, uwrażliwianie na konieczność okazywania miłości i pomocy w codziennym życiu

– uwrażliwianie na tradycje związane z Nocą Świętojańską

– karki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Lipiec Sierpień

_organizowanie zajęc tematycznych( Powitanie Wakacji, Pogadanka o bezpieczeństwie w czasie Wakacji, zajęcia sportowe, Akcja Lato,Rozgrywki sportowe, Dzień Marzyciela – warsztaty teartalne), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p

– udział dzieci w Festynie Rodzinnym

– uwrażliwianiena konieczność rozważnego zachowania w czasie wakacji, w trosce o życie własne i cudze

– kszta łtowanie postawy szacunku wobec osób, które zawodowo troszczą się o nasze bezpieczeństwo

– upowszechnianie aktywnych form spędzania czasu wolnego i zasad fer play

– motywowanie do rozwoju umiejętnosci wyrażania siebie

– organizacja wolnego czasu wg planu Akcji Lato

– kształtowanie postawy patriotyzmu lokalnego

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Wrzesień

– organizowanie zajęć tematycznych( 1 Września, Wspomnienia z Wakacji, Pogadanka na temat zagrozeń płynących z Sieci, ), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć ruchowych , zajęć plastycznych i tecznicznych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i. t. p.

– kształtowanie postaw patrotycznych, ukazanie w jaki sposóbwydarzenie to zostało upamiętnione w kulturze polskiej

– motywowanie do dzielenia się własnymi doświadczeniami, przeżyciami, kształtowanie umiejętności wzajemnego słuchania się

– ukazanie zagrożeń czychajacych na użytkowników komuterów oraz skutków uzależnienia od komputera

– kartki i przybory piśmiennicze

– mteriały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Pażdziernik

– organizowanie zajęć tematycznych(Dary Jesieni- warsztaty plastyczne, Nauka pisania listów, porządki wokół Świetlicy), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć ruchowych, zajęć plastycznych i technicznych , pogadanek, prezentacji multimedialnych)i.t.p.

– ukazanie Jesieni jako żródła różnorodnych inspiracji artystycznychoraz możliwości zastosowania jesiennych darów w pracach plastycznych

– zwrócenie uwagi na listy jako środka wymierającej komunikacji międzyludzkiej i jego wartości artystycznej

-motywowanie do postaw proekologicznych i dbanie o własne otoczenie

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Listopad

– organizowanie zajęć tematycznych( 1Llistopad i Dzień Zaduszny, Czy umiem przegrywać – pogadanka, Konkurs Gier stolikowych, Andrzejki), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć ruchowych, zajęć plastycznych i technicznych, pogadanek, prezentacji multimedialnych

– kształtowanie świadomości swojego pochodzenia, przeszłości swojej rodziny

– uwrażliwianie na zasady postepowania fer play w sporcie i w życiu oraz kształtowanie umieętności przegrywania i wygrywania

– propagowanie i ukazanie gier jako najprostszej formy rozrywki

– kartki i prrzybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Grudzień

– organizowanie zajęć tematycznych(Mikołajki, konkurs na największego bałwana, konkurs – zaczarowana choinka, Spotkanie wigilijne0, w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek , prezentacji multimedialnych i. t. p.

– kształtowanie umiejętności dzielenia się i bezinteresownego obdarowywania

– kultywowanie dziedzictwa nie materialnego , jakim jest strojenie choinki z okazji Świąt Bożego Narodzenia

– propagowanie wśród dzieci i młodzieży róznych technik plastycznych jako środka wypowiedzi artystycznej

– ukazywanie wartości tradycji bożonarodzeniowej i motywowanie do ich pielęgnowania

– kartki i przybory piśmiennicze

– materiały plastyczne

– akcesoria sportowe

– akcesoria multimedialne

Opracowała:

Dagmara Radosz